Kuka minä olen?

Heinäkuu 2022

Lähtöpäivään ollessa jäljellä kaksi ja puoli viikkoa, iskee tyhjyys. Päässä ei tapahdu mitään, kaikki vain on ja silti mitään ei ole. Ei ole jäljellä materiaa, jolla määrittää itseään. Ei kotia, johon keskittää elinpiirinsä. Ei työpaikkaa, opiskelupaikkaa tai muuta varmaa suunnitelmaa mistään mitä tapahtuu kahden ja puolen viikon kuluttua. Ja se tuntuu tyhjyydeltä. Löydän itseni googlettamassa kysymyksen kuka minä olen? Yleensä googlaan seuraavia hoidettavia tehtäviä, tavoitteita tai haaveita. Mihin haluan mennä tai mitä haluan oppia. Nyt en tunnista henkilöä, jonka maallista tomumajaa kuskaan paikasta toiseen.

 Tavallaan tyhjyys on vapauttavaa ja ihanaa, tämähän on mainio hetki tutustua itseensä uudelleen. Tutkia oikein ajan kanssa sitä tyyppiä, joka on luullut olevansa ja miettiä mitä sitä oikein on, kun kaikki ulkoiset tittelit, roolit, odotukset ja muu on jätetty pois. Toisaalta se myös hirvittää. Entä jos en pidäkään siitä mitä jää jäljelle?

 ”Ihminen on uupuneimmillaan suuren elämänmuutoksen edessä”minulle kerrotaan. Ehkä tyhjyys ja itsensä kadottaminen liittyy myös tähän. Viimeiset kuukaudet ovat olleet kovin kiireisiä ja täynnä velvollisuuksien toteuttamista. Loppukiri tuntuu entistä kaoottisemmalta, kun haluaa nähdä kaikki tärkeät ihmiset, mutta sisällään tietää, että nyt ei enää jaksaisi. Ehkä uuden minän tutkiminen alkaa siitä, että lähtöpäivän koittaessa keskityn rauhoittumiseen ja omaan aikaan. Ne ovat sellaista luksusta, josta on voinut vain haaveilla viimeisen puolen vuoden aikana. Helppoa se ei varmasti tule silti olemaan, suorituskeskeinen maailma ei katso hyvällä pysähtymistä. Mutta luulen, että vain pysähtymällä voi löytää vastauksen siihen, kuka minä oikeasti olen. 

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Nähdään toisella puolella!

Mitä vuosi purjevenessä maksoi ?

Tässä kohtaa on aika lähteä eri teille